Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Nadleśnictwo Górowo Iławeckie, ul. Generała Sikorskiego 30A, 11-220 Górowo Iławeckie

Budynek biura nadleśnictwa jest obiektem dwupoziomowym.

Wejście główne do siedziby znajduje się od strony parkingu nadleśnictwa, na którym wyznaczono miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.

Przy wejściu głównym znajduje się przycisk umożliwiający skorzystanie z pomocy pracownika biura podczas poruszania się na zewnątrz i wewnątrz budynku.

Przy drzwiach do budynku znajduje się podjazd, umożliwiający osobom niepełnosprawnym bezpieczne poruszanie się na wózku inwalidzkim po parterze biurowca.

Aby dostać się do budynku nadleśnictwa należy pokonać  4  stopnie schodów lub skorzystać z podjazdu.

Aby dostać się na poziom 1 z parteru należy pokonać 21 stopni schodów. Przy schodach znajdują się metalowe poręcze ułatwiające bezpieczne wchodzenie i schodzenie.

Poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami między kondygnacjami budynku nie jest możliwe z uwagi na brak urządzeń technicznych. W celu załatwienia spraw przez pracowników urzędujących na pierwszej kondygnacji biurowca, udostępniono pomieszczenie nr 12 (sala narad) na parterze budynku.

Wejście główne prowadzi do holu, na wprost drzwi wejściowych znajduje się sekretariat którego pracownik kieruje gości na spotkanie z osobą, z która byli umówieni. W przypadku osób ze szczególnymi potrzebami, kieruje ich do wydzielonego pomieszczenia i wzywa pracownika kompetentnego do załatwienia sprawy.

Korytarze przebiegają przez długość całego piętra i parteru. Wejścia do pomieszczeń nie posiadają progów.

W budynku na poziomie „0” znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, która posiada szczególne oznaczenia.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych, ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym.

Pracownicy biura nadleśnictwa nie posługują się językiem migowym.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź  ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +48 89 76 119 30 lub e-mail na adres gorowo@olsztyn.lasy.gov.pl .

 

Kancelarie Leśnictw.

W przypadku konieczności osobistego kontaktu z leśniczymi (za wyjątkiem leśnictwa Dęby i Gaworowo – kancelarie w budynku biurowca Nadleśnictwa), ze względu na bariery architektoniczne występujące w kancelariach leśnictw, osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną umówione na spotkanie w siedzibie nadleśnictwa. Czas oczekiwania na spotkanie do trzech dni roboczych.